dinsdag 1 november 2011

Het coolste cadeau

Proficiat aan mijzelf.
Er komt vandaag een jaartje extra op de teller. Ik ben nu officieel 27 herfsten jong.
Van vriend kreeg ik gisteren alvast een supercool cadeautje: Mijn eigenste champignonkwekerij.
We beginnen met een instappertje: De bruine champignon.


Toen ik de doos opende, zag ik dat het mycelium al 'geschoten' was. Vriendje wou de doos retourneren, maar een groene vinger zoals ik moet dat toch kunnen goedmaken.


As we speak ligt de compost te weken in een literke water. Straks doe ik die erover en verhuist de doos naar de kelder. De bedoeling is dan dat het mycelium door de compost gaat groeien. En dan komen er champignons.
Meerdere oogsten zelfs. Net zolang tot de compost geen voedingswaarde meer heeft.
Dat is althans de theorie.
Ik kijk ernaar uit en houd u op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Gelukkige verjaardag ***
    ... mooi kado trouwens, ik vrees dat je daar dus nog lang plezier kunt van hebben

    Lang geleden plantte ik ook eens zo'n doos in de composthoop, en jaren later kwamen er nog steeds champignons uit, op de gekste momenten.

    Het enige wat ik deed was bij elke nieuwe composthoop wat oude compost onder mengen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen