woensdag 2 november 2011

Nieuwe kippetjes

Na de zondvloed die ons ongeveer een jaar geleden trof en het overlijden van ons zijdehoentje Victorine, wou ik enkel nog beesten met drijfvermogen in het laatste stukje van de tuin.

Ergens in het voorjaar verwelkomden we echter Jean-Marc, een roste cochin die het twee huizen verder een beetje te bont maakte en via de tuin van de buur bij ons terechtkwam. Hij kraakte onmiddellijk het leegstaande kippenhok en we verleenden hem asiel.

Jean-Marc was een beetje eenzaam en ik zei tegen onze gebuur dat als hij er een haan kon overgooien hij er ook maar eens een pouleke moest overgooien. De gebuur had nog eentje zitten maar het raszuiver kiekske bracht uiteindelijk haar raszuivere echtgenoot mee. Jean-Marc -die blijkbaar niet raszuiver is- kon er niet mee lachen. En dus verhuisde Jean-Marc opnieuw naar zijn oorspronkelijk baasje die op zoek ging naar een nieuw huisje.

We doopten de twee nieuwe cochintjes Romeo en Julia. Ze werden goed onthaald door de rest en het deed mij plezier ze te zien rondscharrelen.
Ik was al lang aan het twijfelen over een paar legkippen maar hield de boot een beetje af. Misschien na de winter...
Vandaag kon ik mij echter niet meer inhouden en kocht ik mijzelf een schoon verjaardagscadeau. Het begon al te donkeren toen ik twee bruine tantes het kippenhok in moffelde.

Ik kan niet wachten om hun deurtje morgenvroeg te gaan opendoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten