zaterdag 28 augustus 2010

Een onaangename ontdekking...

Ik ben een beetje van mijn melk.

Eén van onze loopeendjes is gewond. Het lijkt alsof ze aangevallen is.
Loopeenden hebben normaal gezien een rechte nek. Ons meisje haar nek staat -zo ontdekte ik deze morgen- helemaal scheef.

Ze loopt nog rond maar niet zo vrolijk als anders. Ze eet nog maar het gaat moeizaam.
Ik kijk de kat nog eventjes uit de boom. Ze komt er misschien nog door....

De loopeenden en de brandganzen komen niet altijd even goed overeen. Maar dat onze brandganzen een loopeend zo zouden toetakelen, lijkt mij vergezocht.

Zouden (muskus)ratten de boosdoeners kunnen zijn? Een vos zou zijn prooi toch doodbijten en/of meenemen en/of opeten, dacht ik. Een marter lijkt mij uitgesloten. Het is hier niet echt landelijk.


Het wordt alleszins tijd dat de dader geïdentificeerd wordt. Er zijn al genoeg doden en gewonden gevallen. De natuur kan wreed zijn maar dit is een ongelijke strijd. Onzen hof is geen buffet.

2 opmerkingen:

  1. Muskusratten zijn planteneters, ik denk niet dat die eenden zullen lastig vallen. een gewone rat zou kunnen, maar een kat lijkt me ook niet onwaarschijnlijk. Hopelijk herstelt je eend snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Excuses aan de muskusrat! Ik ging er namelijk van uit dat alle ratten gelegenheidsvleeseters of zelfs fervente carnivoren waren...

    BeantwoordenVerwijderen